Welk WordPress theme moet je kiezen?

Op internet worden ontzettend veel themes (of templates) voor WordPress aangeboden, betaald of gratis.
Je kunt er hele avonden en zondagen doorheen bladeren…. Welke moet je kiezen?

Gratis themes

Allereerst krijg je bij de installatie van WordPress een aantal standaard themes gratis meegeleverd. Deze kun je meteen gebruiken of geheel naar wens aanpassen.

Het voordeel van gratis themes is natuurlijk dat ze gratis zijn… Het nadeel is dat documentatie doorgaans ontbreekt. Wil je hier en daar aanpassingen doen, dan heb je al snel meer kennis van CSS of PHP nodig. Voor een (relatieve) beginner kan dat behoorlijk frustrerend zijn.

Een ander nadeel van gratis versies is dat ze malware of verborgen links naar andere sites kunnen bevatten. Zoek voor een gratis theme daarom bij wordpress.org/extend/themes. Deze themes zijn op spam en dus ‘schone code’  gecontroleerd door de makers van WordPress en laten geen troep achter op jouw computer of die van je bezoekers.

Bovendien worden gratis versies niet altijd bijgewerkt, waardoor ze op een gegeven moment niet meer functioneren met de laatste WordPress versie. WordPress.org zet daar ook altijd deze waarschuwing bij:

theme-outdated

Betaalde themes

Betaalde themes worden ook wel Premium themes genoemd. Voor dat geld krijg je er instructies bij (vaak met duidelijke video’s) en de themes zijn ‘aan de achterkant’ zo gebruiksvriendelijk mogelijk gemaakt. Bekende sites voor mooie (betaalde) themes: Themeforest, Elegant ThemesOrganic themes, WooThemes en Studiopress.

Het Genesis programma van Studiopress

Zelf werk ik al enige tijd met Studiopress. Studiopress levert het standaard template Genesis met een zogenaamd childtheme dat vervolgens helemaal aangepast kan worden. Updates (voor bijvoorbeeld weer een nieuwe versie van WordPress) worden geleverd via het Genesis theme, zodat de aanpassingen in het childtheme daarmee nooit worden overschreven.

Genesis biedt ook mij daarmee een groot voordeel qua onderhoud. En daar laat ik mijn klanten graag van mee profiteren. Bovendien biedt Genesis een zeer gebruiksvriendelijke interface voor de eindgebruiker en werkt het meteen voor de gangbare browserversies, van bijvoorbeeld Internet Explorer, Firefox, Safari en Google Chrome.

Ook voor Google scoort Genesis. Als ik een al geoptimaliseerde WordPress site overzet in Genesis, scoort die geheid nog beter.

Enfold

Ik werk de laatste tijd vooral met Enfold, en met ook een childtheme uiteraard. Enfold is een theme van Themeforest. Enfold is erg gebruiksvriendelijk aan de ‘achterkant’, zonder kennis van code kun je met blokken slepen en ben je veel flexibeler met het maken van kolommen en rijen.

Responsive themes

Je kunt er niet meer omheen om je site er ook goed uit te laten zien op tablets en smartphones. Koop je een betaald theme, dan zit dat tegenwoordig er wel altijd bij ingebouwd. Maar het kan geen kwaad het even te checken.

Zelf doen of uitbesteden?

Wil je je theme meteen laten aanpassen aan de uitstraling van je bedrijf en je huisstijl, overweeg dan om direct met een webbouwer in zee te gaan. Met mij of met een collega. Let er dan op dat die al met jouw favoriete ‘leverancier’ van themes werkt en met de speciale developer licentie alle beschikbare (child) themes én kennis daarvan al ter beschikking heeft, ook voor een responsive weergave. Let er ook op of er regelmatig back ups worden gemaakt en of er support wordt geleverd bij het bijwerken van je site.

Meer weten?

Ik ga graag in op jouw tijd, mogelijkheden en doelgroep.

Neem contact met mij op

6772 keer gelezen

branding website

Hoe smoelt jouw website? Doe de logo test.

Een goed logo geeft al snel een krachtig beeld voor je huisstijl, en dus ook voor je visitekaartje en website. Hiermee kun je al meteen het onderscheid maken.

Klopt het logo met je website?

Doe de logo test… en zie meteen hoe het werkt in de eerste oogopslag:

Knip en plak het logo van een collega eens boven je eigen site en zie wat er gebeurt:

Zo zie je hierboven dat het logo van ABN-Amro ‘vloekt’ op de site van de Rabobank. Ook mijn logo is op de site van Buro Bica (hoewel ook Portugees getint) geheel niet op zijn plaats.

Als het totale beeld van logo, afbeeldingen en gebruikte kleur op je site wringt en geen sterk beeld oplevert, dan is er werk aan de winkel. En als er helemaal geen verschil optreedt bij een logo switch; dan heb je misschien toch een 13 in een dozijn ontwerp.

Ik geef je graag advies voor je website of breng je in contact met ontwerpers voor betaalbare logo’s. Neem daarvoor contact met mij op.

 

555 keer gelezen

Je site in HTML of PHP overzetten naar WordPress?

Maak gebruik van de Piri Piri WordPress Overstapservice :-) Met behoud van je huidige design hoeft dat ook niet veel te kosten.

Een paar van de voordelen?

  • Je bent veel flexibeler in het wijzigen van je afbeeldingen en teksten. Daar heb je geen webbouwer meer voor nodig. Meteen online en real time doe je dat zelf!
  • Bovendien kan je site veel beter geoptimaliseerd worden voor Google. En met meer bezoek meer kans op klanten!

laptop sessies brainstormOm die redenen wilde bijvoorbeeld deze en ook deze klant haar site, gemaakt in HTML, laten omzetten in WordPress.

Bovendien hielp ik met de verhuizing naar een andere provider, wat nog meer voordeel opleverde.

Heb je al een site in HTML en wil je vasthouden aan je design (of met wat kleine aanpassingen), dan zet ik die graag voor je over naar WordPress.

Meer weten?

Bekijk de mogelijkheden en kosten voor jouw site. Ik verras je graag!

 

1233 keer gelezen

Nieuwe website voor Interactive Acts

Interactive Acts levert soft- en hardware voor een Group Decision Room.

Zij komen langs met een set laptops die met elkaar communiceren. Hiermee kunnen deelnemers aan een brainstormsessie of panel meteen op elkaar reageren en super efficiënt vergaderen.

Interactive Acts wilde graag een site die zij als gebruiker zelf gemakkelijk kunnen updaten en die beter zou kunnen scoren in Google. Een WordPress site is daarvoor het meest gebruiksvriendelijk en het meest effectief.

Het bestaande design kon grotendeels worden gehandhaafd.

De kosten voor een nieuwe website gaan vooral zitten in een nieuw design. Heb je een bestaand en een niet te ingewikkeld design dat je 1:1 wilt overzetten naar WordPress, dan kan dat voor relatief lage kosten.

Informeer naar de mogelijkheden en kosten voor jouw site. Ik verras je graag!

 

295 keer gelezen

Wat is nodig voor een professionele promotiefilm?

Je kunt natuurlijk een filmpje opnemen of vloggen met je iphone of een eenvoudige camera. Als je regelmatig een nieuwe blog, dienst of webinar onder de aandacht wil brengen, werkt dat het beste om je zichtbaarheid te vergroten. Let ook dan op lengte, licht en geluid. Maar kies je voor een professioneel gemaakte promotie- of bedrijfsfilm, let dan ook op het volgende.

Content blijft king

Zorg voor een goed verhaal of goede quotes. Bereid dit goed voor, maar ook niet té goed. Je hebt niet te maken met professionele acteurs, het moet er wel ‘spontaan’ uit blijven zien. Neem liever een paar takes teveel op, dan heb je daarna meer keuze en mogelijkheden om te knippen en plakken. En dan ook: liever te spontaan dan te geforceerd.

Camera

Je hoeft geen superdure filmcamera te gebruiken, een fotocamera met de mogelijkheid om te filmen is prima. Nikon en Canon zijn hiervoor veelgebruikte spiegelreflex camera’s. Handig zijn een statief en/of cineslider, een rails waarover je je camera kunt bewegen.

Kleding & visagie

Als je meer mensen gaat filmen, is het handig om vooraf een kleur of een bepaalde stijl af te spreken. Zorg ook voor een visagiste of in elk geval voor wat make-up en zeker voor wat rouge of anti-glimpoeder.

Licht & geluid

Goede opname apparatuur is belangrijk. Werk je niet in een studio maar op locatie? Zorg dan voor voldoende lampen en audio apparatuur en neem beeld en geluid bij voorkeur apart op.

Maak hiervoor bij het begin van elke opname een herkenbaar startpunt. Klap bijvoorbeeld in beeld met je handen of knip met je vingers. Zo kun je bij het editen beeld en geluid weer tegelijk laten starten.

Apparatuur voor licht en geluid is (voor een dag) te huur. Zorg dan ook voor extra batterijen en ook voor een voldoende grote auto om alles mee te vervoeren.

Muziek

Beeld versterkt je boodschap, maar muziek net zo goed. De keuze daarvoor is daarom mede bepalend en belangrijk. Let hierbij wel goed op het auteursrecht. Even wat muziek van internet plukken kan je een (flinke) boete opleveren.

Voice-over

Een voice-over kan je boodschap verder versterken. Hiervoor moet je wél de hele tekst uitschrijven, dit zijn juist (een soort van) acteurs die je bovendien kunt regisseren; ietsje sneller, wat enthousiaster, daar meer en daar wat minder intonatie. Investeer dan ook meteen in een goede stem. Misschien weet je zelf iemand, informeer anders bij een van de vele stemmenbureau’s. Ook dit geluid neem je het best apart op.

Editing sofware

Met goede editing software kun je het geluid en beeld apart en helemaal naar je smaak editen en zo ook muziek ‘eronder’ zetten. Bekende en goede programma’s hiervoor zijn Adobe Premiere Pro en Avid Media Composer.

Credits

Klaar? Vergeet dan bij het vertonen niet om de benodigde credits te vermelden.

Liever uitbesteden?

Dit zijn eerste tips voor als je je zelf wilt bekwamen in het maken van promotiefilmps. Je kunt het natuurlijk ook uitbesteden. Je huurt dan met de professionele blik en ervaring er ook meteen de juiste professionele spullen mee in.

Ik hoor graag wat ik voor je kan doen. Zie ook onze promotiefilm voor Loopbaanbootcamp.nl

Meer weten?

Wil je meer tips voor je online marketing & verkoop? Dit artikel verscheen, met meer tips, eerder in mijn nieuwsbrief van 5 september. Ontvang ook handige tips voor je online marketing, vindbaarheid en verkoop.

Wil je meer advies voor je online marketing en verkoop? Neem dan contact met mij op.

2083 keer gelezen

De gewenste miniatuurweergave bij je Facebookbericht

Als je een link plaatst op Facebook, dan worden daar doorgaans vier miniatuurweergaven bij gezocht waaruit je kunt kiezen. Zijn dat weergaven die je niet vindt passen, en zit de featured image daar niet bij, die je juist daarom bij de je blogbericht had geplaatst?

1. Ga naar de Facebook Debugger: https://developers.facebook.com/tools/debug

2. Vul hierin de URL die van toepassing is, van je blogbericht bijvoorbeeld en zet daarvoor ‘fbrefresh’, bijvoorbeeld: fbrefresh=https://lekkerscherp.nl/promotiefilmpje-voor-je-bedrijf-of-event

Je ziet nu onder Object Properties je featured image (uitgelichte afbeelding) verschijnen

3. Ga nu naar Facebook, plaats de link en je ziet nu deze featured image als goede miniatuurweergave verschijnen.

Lees hier hoe je een featured image maakt voor je blogbericht.

 

11177 keer gelezen

Promotievideo voor je bedrijf of event

Een promotie- of bedrijfsfilm op je website versterkt je verhaal, maakt het leuker en persoonlijker en trekt daarmee mensen over de streep.

Ik help je graag om het verhaal van je bedrijf, werk of event goed te vertellen, met de juiste tekst en in de juiste lengte. En met daarvoor de goede partners.

Zie bijvoorbeeld onze promotiefilm voor Loopbaanbootcamp.nl.

Promotiefilm voor loopbaanbootcamp.nl

Klant: Jacqueline Huisman
Project/event: Loopbaanbootcamp.nl
Productie & marketing: Piri Piri Marketing & Communicatie
Film & editing: NLA Productions
Voice-over: Natasja Kardos (www.intervoice.nl)
Muziek: Welcome Home- Radical Face

Zeer tevreden ben ik over het inhuren van Marian de Jong. Naast twee mooie websites en een prachtige bedrijfsfilm kan ik ook terugkijken op een fijne professionele samenwerking. Marian heeft kennis van zaken en is zeer klantgericht. Zij is steeds bereid om te helpen ook al zijn de websites nu al maanden in de lucht. Ik beveel haar van harte aan!” – Jacqueline Huisman

Meer weten?

Wil je voor je bedrijf, werk of event ook een filmpje of video voor extra promotie? Neem dan contact op.

565 keer gelezen

SpeedTouch modem? Lees dan dit!

Gisteren hoorde ik op het RTL Nieuws een bericht over modems van KPN die niet goed beveiligd zijn.

Op de site van RTL kwam ik erachter dat het niet alleen KPN-modems betreft, maar ook modems van dochters van KPN, zoals ook XS4ALL, want het ging ook over SpeedTouch modems.

Deze modems blijken gemakkelijk te hacken, met alle gevolgen van dien. Er zijn zelfs sites en apps voor: Als iemand daar de (standaard) naam van je SpeedTouch modem naar toe stuurt, krijg hij het wachtwoord meteen retour.

Klanten van KPN zouden hierover een brief hebben ontvangen. Ik heb zoiets als klant van XS4ALL in elk geval nooit gezien.

Heb jij ook een SpeedTouch modem, van welke provider dan ook, check dan zeker deze link.

Waar het op neer komt:

Pas de naam van je WIFI verbinding aan

Standaard heet die SpeedTouch met letters en cijfers erachter. Verander dat  in een naam van je keuze, maakt niet uit wat het is. Of het nu Poekie, Kiekeboe of Laatmealleen is, ik heb het allemaal gezien…

Pas het wachtwoord van je modem aan

Dit betreft de WPA code. Die code staat standaard op een etiketje onder je modem geplakt. Verander desnoods alleen een paar cijfers of letters.

Weet je niet waar je dat kunt doen, google dan even op ‘speedtouch handleiding’ of bel met je internetprovider.

Over de voorlichting van KPN en haar dochterondernemingen aan hun klanten hebben we het maar even niet in dit bericht…

1515 keer gelezen

Nieuwe website voor haptotherapeut

haptotherapeut amsterdamHaptotherapeut Gertrud van Beekveld had een website die was gemaakt in HTML en niet zo goed werd gevonden in Google. Een klant van mij had haar op mij geattendeerd.

Over haar design was Gertrud nog prima tevreden. Ze wilde een site die ze vooral zelf makkelijk kon bijwerken en uiteraard wilde ze de vindbaarheid in Google verbeteren.

De kosten voor een nieuwe website gaan vooral zitten in een nieuw design. Heb je een bestaand en een niet te ingewikkeld design dat je 1:1 wilt overzetten naar WordPress, dan kan dat voor relatief lage kosten.

Informeer naar de mogelijkheden en kosten voor jouw site. Ik verras je graag!

480 keer gelezen

IBExpert.nl

Een nieuwe website maak je samen met je klant

wordpress website voor ibexpert.nl

IB Expert is Lucienne Gravestein. Zij begeleidt en coacht leerkrachten en intern begeleiders (IB’ers).

Voor de stijl van haar nieuwe website, en een nog te maken logo, had Lucienne al een paar duidelijke ideeën. Het maken van het logo besteedde ik uit en ik ging aan de slag met de website. Al vrij snel waren we het eens over het ontwerp. Doordat Lucienne investeerde in een professionele fotoshoot, konden ook die foto’s voor de site gebruikt worden. Ik kan het iedereen aanraden.

Ook redigeerde ik de teksten, mede met het oog op een goede vindbaarheid via Google.

Er is niets leukers dan zo samen met de klant een website te maken. Alleen dan wordt het een site die ook echt bij iemand past. Bekijk hier de site van IB Expert of meer voorbeelden van websites die ik maakte.

323 keer gelezen

Een SEO rapport? Maak ‘m lekker zelf!

De basics voor een goede vindbaarheid in Google zijn je vast al bekend: een goede titel, omschrijving en teksten, een goed gebruik van keywords (lees: woorden waar mensen jou of je product op zoeken) en je url’s. Zie ook mijn blog over de Google basics

Om je vindbaarheid in Google te vergroten zijn er handige tools, die ik ook gebruik voor het maken van SEO rapporten. Ik deel ze graag met je!

Google Webmaster Hulppagina’s

Google biedt Webmaster Hulppagina’s, waar je twee belangrijke zaken voor Google kunt regelen:

1. Na het aanmelden krijg je hier van Google een code die je – met een FTP-programma – in je website plaatst. Hiermee laat je Google weten dat je eigenaar of webmaster bent van de website en dat je deze graag laat indexeren.

2. Ook kun je hier een sitemap uploaden. Handig voor de Google robots, zo weet Google welke pagina’s jij belangrijk vindt en krijg je een waarschuwing als een link niet (meer) werkt. Als de robots geen toegang tot je pagina’s kunnen krijgen, dan krijg je daar ook een waarschuwing van. Soms staat je instelling in WordPress daarvoor niet goed (zie instellingen > privacy) of staat er in een voor jou verborgen bestand op je server (htaccess of .ini-bestand) vermeld dat robots je site niet mogen bezoeken. Een goede check dus! Lees onderaan dit bericht en bij de Bonustips hoe je een sitemap maakt.

Tip: Alle waarschuwingen kun je per e-mail ook laten doorsturen. Wel zo handig als je er niet elke dag naar kijkt.

Ben je klant bij mij, dan kun je tot hier nog rustig achterover leunen :-) Voor mijn klanten lever ik dit namelijk standaard op in mijn eigen Google Webmaster omgeving.
Beheer je je eigen site, bekijk dan Google Webmaster Tools

Google Adwords

Je hoeft niet per se te adverteren met Adwords, iedereen kan het Adwords Hulpprogramma voor zoekwoorden gebruiken. Ben je ingelogd bij Adwords, dan vind je het onder Hulpprogramma’s en Analyse.

Je kunt hiermee zien hoe populair een voor jou interessant zoekwoord is, hoe het lokaal wordt gebruikt, wat alternatieve woorden zijn en hoe je concurrent het doet.
Bekijk Google Adwords

Tip: Vul bij website eens de URL in van je concurrent. Kijk ook eens hoe goed je concurrent in Google scoort op bepaalde zoekwoorden. En let dan ook op de titel, omschrijving en ‘kopjes’ die ze op hun site boven de alinea’s gebruiken.
Zo kun je er zomaar achter komen dat je doelgroep veel vaker op een ander woord zoekt dan je zelf had aangenomen:

Google Trends

Gebruik ook deze tool voor het bepalen van je zoekwoorden. Typ ik hier bijvoorbeeld website en WordPress als 2e zoekopdracht in, dan zie ik dat website nu minder als zoekwoord wordt gebruikt en WordPress juist meer. Ik doe er dus goed aan om wat vaker het woord WordPress op mijn site te vermelden.
Bekijk Google Trends in Nederland

Online spider simulators

Check je site bij online spider simulators om te zien wat Google nu echt ziet. Google ziet bijvoorbeeld geen afbeeldingen en Flash bestanden.

Tip: Daarom is het meegeven van de image-tag zo belangrijk. Lees onderaan bij de Bonustips hoe je de image tags gebruikt.

Test je site in een online simulator

Verkeer naar je site genereren

Sites die naar jouw site linken, dragen ook bij aan je ranking in Goole. Type voor je eigen resultaat (of dat van je concurrent) in bij Google: link:www.naamvandesite.nl Probeer kwalitatief goede links te krijgen want kwalitatief minder goede links (dan je eigen website) kunnen je score ook weer naar beneden halen.

Gebruik ook links in je blog, nieuwsbrief en social media naar (delen van) je website. Ook dat versterkt je vindbaarheid in Google en zeker het verkeer naar je site!

Tip: Maak ook zeker een account en berichten aan in Google+. Google waardeert die nét ietsje meer…

Bonustips

Tip 1 Alt tags voor je images tellen mee! Maar hoe doe je dat? Zie hiervoor mijn tips voor de Alt tags

Tip 2 Sitemap maken voor Google Vind je het lastig om een sitemap aan te maken voor Google? Zie dan deze simpele oplossingen voor het maken van een sitemap

Meer weten?

Neem dan contact met mij op.

1833 keer gelezen

Free spam wordprress plugin

Genoeg van spamberichten op je blog?

De plugin die standaard met WordPress wordt meegeleverd, Askismet, wordt niet meer gratis geleverd. Bovendien moet je je er voor aanmelden, een API key bemachtigen. Kortom, niet iets waar iedereen meteen uit komt of zin in heeft.

Een simpele oplossing biedt de plugin Spam Free WordPress.

Na drie weken heeft deze plugin bij een door spam geplaagde klant nu alweer 236 spamberichten tegengehouden.

Na installatie hoef je alleen bij de settings een paar zaken aan of uit te vinken. De plugin plaatst daarna alleen een tekst onder je reactieblok dat HTML niet is toegestaan. Ik heb aangevinkt:

spam-free-wordpress

De Engelse teksten kun je vervangen in Nederlandse, in het bestand functions.php van de plugin. Zoek en vervang hier de tekst ‘HTML tags are not allowed’.

Heb je een WordPress website van Piri Piri Marketing & Communicatie? Dan hoef je niets te doen, de plugin wordt zo nodig op je site geïnstalleerd.

570 keer gelezen

Hoe plaats je een YouTube filmpje op je WordPress site?

WordPress is zo gebruiksvriendelijk, dat het nauwelijks ‘code’ accepteert :-) Wil je code toevoegen, dan kun je daar plugins voor gebruiken. Zo ook voor het tonen van YouTube filmpjes op je website. Neem daarvoor bijvoorbeeld de gratis plugin Smart You Tube PRO. Werkt ook met Vimeo en op de iPhone en iPad.

Ga naar Plugins in je dashboard en installeer de plugin. In je dashbord verschijnt nu een blokje ‘Smart Youtube’. Hier kun je de instellingen aanpassen. Ik heb ‘related video’s’ uitgeschakeld, dat leidt maar af, je hebt liever dat bezoekers op je website blijven en dat ze contact met je opnemen.

Stel dat je de You Tube video https://www.youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY op je website wilt tonen: Kopieer dan deze URL of klik dan op ‘Delen’ onder de video en kopieer daar de URL.

Plak de URL in je bericht en verander https:// in httpv:// (belangrijk!).

Klik daarvoor op de HTML tab voor het bewerken van je bericht en toon dus de code als: httpv://www.youtuEnzoVoorts

En klaar ben je!

Mag je van een YouTube filmpje op je site plaatsen?
Niet als je een commercieel bedrijf bent, volgens Buma/Stemra.

1265 keer gelezen

sitemap google

Hoe maak je een sitemap aan voor Google?

De Google robot houdt van sitemaps. In de Google Search Console vraagt je hier ook naar.

Hoe maak je een sitemap aan voor Google?

Met een plugin

Je kunt hier diverse plugins voor gebruiken die een XML-bestand aanmaken. De optie om een sitemap aan te maken zit ook in de SEO plugin van Yoast.
Zie het resultaat voor deze site: https://lekkerscherp.nl/page-sitemap.xml. Deze url, met uiteraard je eigen domeinnaam, vermeld je in de Google Search Console.

Met een tekstbestand

Kom je hier niet uit of heb je geen WordPress site en/of niet teveel wisselende pagina’s? Dan kun je ook een sitemap voor Google maken met een simpel tekstbestandje. Klik met je rechtermuis op je bureaublad en maak een nieuw tekstdocument (kladblok) aan. Zet hierin al je links onder elkaar en sla dit op als: sitemap.txt  Dit bestand moet je wel met een FTP programma in de root van je website zetten, meestal heeft die directory de naam public.html of httpdocs.
Zie het resultaat voor deze site: https://lekkerscherp.nl/sitemap.txt. Deze url, met uiteraard je eigen domeinnaam, vermeld je in de Google Search Console.

Er zijn diverse gratis en niet te ingewikkelde FTP programma’s, zoals Core FTP Lite.

 

1902 keer gelezen

alt image tag

Optimaliseer je afbeeldingen met de alt image tag

Aan afbeeldingen kun je een ALTernatieve tekst toevoegen, bedoeld voor die gevallen waarin afbeeldingen niet worden getoond of niet worden gezien. Door mensen met geen of beperkt zicht bijvoorbeeld. Maar het helpt ook bij je vindbaarheid in Google.

Waarom de alt image tag gebruiken?

Google ziet afbeeldingen. In plaats daarvan kun je met een alternatieve tekst Google toch laten weten waar je afbeelding over gaat. Voor een site die nagenoeg alleen uit afbeeldingen bestaat (wat ik je dus nooit zal aanraden) heb ik de vindbaarheid in Google met de image alt tag nog behoorlijk omhoog weten te krijgen. Het werkt dus zeker mee! Een ook doe je mensen met minder goed zicht er dus een groot plezier mee.

Hoe en waar voeg je de alt image tag toe?

Bij het uploaden van een afbeelding in je WordPress site voeg je deze tekst toe in het veld ‘alternatieve tekst’:

alt image tag

 

 Wil je het nog toepassen voor al geüploade afbeeldingen?

Voor je WordPress site ga je naar het bewerken van je bericht of pagina.

Klik met je muis op de afbeelding. Er verschijnt nu een plaatje waar je op kunt klikken en waarmee je de afbeelding en ook de informatie ervan nog kunt aanpassen. Je ziet hier nu ook weer het veld ‘Alternatieve tekst’ verschijnen. Vul je tekst in en klik op Bijwerken.

alt tag afbeelding

Werk je liever met de HTML tab?

Klik dan op de HTML tab. Heb je een afbeelding toegevoegd, dan zie je in die regel alt=”” staan. Zet hiertussen je tag, die bij voorkeur uit goede zoekwoorden bestaat. In het voorbeeld hieronder: alt=”seo zoekmachine optimalisatie”. Let ook op de aanhalingstekens.

seo alt tag

 

 

3246 keer gelezen

Maak je eigen SEO rapport

Word je niet gevonden in Google dan loop je hoogstwaarschijnlijk omzet mis.

Je wilt meer zijn dan die naald in de hooiberg!

Hoe ziet Google jouw site en wat kun je verbeteren? Hoe kun je Google Adwords en andere Google tools gebruiken om de goede zoekwoorden te vinden? En wat kun je daarbij leren van je concurrentie?

Met handige online tools en de tips in mijn nieuwsbrief maak je eenvoudig je eigen SEO analyse! Schrijf je nu in voor mijn nieuwsbrief, die 5 juli verschijnt.

Als je je nu inschrijft voor mijn nieuwsbrief, ontvang je deze automatisch nog!

409 keer gelezen