Maak (vandaag nog) een vliegende start met je nieuwsbrief
Je bent overtuigd van het nut van een nieuwsbrief, om klanten te werven en te behouden, en je wilt een nieuwsbrief versturen. Maar dan… je hebt geen idee hoe dat aan te pakken. Sterker nog, je denkt dat je niks te vertellen hebt of niet goed genoeg kunt schrijven. En welke software moet je gebruiken?
Met deze 4 tips ga je meteen beginnen:
1. Begin meteen met het verzamelen van mailadressen.
Ben je nog niet toe aan het daadwerkelijk schrijven van een nieuwsbrief, start dan wel meteen met het verzamelen van e-mailadressen. Doorgaans ben je wel wat maanden bezig voordat je een paar honderd adressen hebt verzameld, dus neem meteen actie!
2. Begin meteen met de goede tools.
Goede en uitgebreide nieuwsbrief modules bieden Autorespond (Nederlands) of bijvoorbeeld Aweber. Reken hiervoor op zo’n 25 euro per maand. Ik gebruik zelf Autorespond, omdat ik varianten van mijn nieuwsbrief wil koppelen aan online producten zoals cursussen en e-books.
Gratis tot 2.000 abonnees is MailChimp. MailChimp is zeer gebruiksvriendelijk en de nieuwsbrieven zijn responsive, dus ook goed leesbaar op tablets en smartphones. Wil je eerst adressen verzamelen en starten met het versturen van nieuwsbrieven, dan is MailChimp een uitstekende optie. Wil je later overstappen op andere software, dan kun je je verzameling e-mailadressen gemakkelijk overhevelen.
Al deze software biedt een regel code of een plugin waarmee je heel gemakkelijk een inschrijfformulier op je WordPress site kunt plaatsen, zoals je hier rechts kunt zien, of hieronder als je deze blog bekijkt met je smartphone. Voor MailChimp vind ik de plugin van Nmedia fijn werken.
Meer weten over MailChimp? Bestel dan het e-book (als PDF) ‘Mailchimp Handleiding – Emailmarketing voor beginners‘ van Robbert Ravensberger, auteur van o.a. ‘Kickstart WordPress’. Nu met een introductieprijs van 5,95 euro.
3. Laat je helpen met je teksten.
Ben je toe aan het daadwerkelijk schrijven, maar worstel je daar nog mee? Dan kun je ook altijd je blog laten redigeren of iemand inhuren voor een schrijftraining. Daarbij wordt je tekst niet alleen geredigeerd maar krijg je ook aanwijzingen om zelf beter te gaan schrijven. Een soort ’training on the job’ voor je nieuwsbrief- of blogteksten. Prijsindicatie: 45 euro per publicatie.
Potverdorie, ik sta er echt van te kijken hoe jij de tekst door het aanbrengen van minimale aanpassingen de finishing touch weet te geven! De tekst wordt krachtiger en mijn persoon komt meer tot uiting. En waarbij ik nog steeds het gevoel heb dat het mijn tekst is. Echt knap! – Lucienne
Volgens mij heb je nu geen excuus meer om alvast te starten met het verzamelen van e-mailadressen en onderwerpen voor je nieuwsbrief.
4. Maak nu een account aan.
Wacht niet langer en maak meteen een account aan bij Autorespond (voor een proefperiode) of MailChimp
(gratis tot 2.000 abonnees) en begin met het maken van een formulier om je e-mailadressen te verzamelen.
Kun je meer informatie gebruiken? Laat dat dan hieronder weten, dan verwerk ik dat graag in een volgende blog!
960 keer gelezen
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!