Begin te vertellen ‘waarom’ je iets doet
Koop je een computer als je alle voordelen ziet opgesomd? Of als je leest waarom ze juist deze computer voor je hebben gemaakt, zoals een computer die je uiterst gebruiksgemak biedt?
Overtuiging en emotie raken meer dan puur rationele informatie
Rationele informatie triggert een ander deel in je hersenen dan wat je overtuiging teweeg brengt. Met je overtuiging trigger je het deel van de hersenen dat betrokken is bij emotie, motivatie, genot en het emotioneel geheugen. Wil je daar wat meer over weten? Google dan eens op het limbisch systeem van de hersenen.
Ik vertel mijn klanten altijd over het AIDA marketingmodel, wat al sinds jaar en dag staat voor Attention, Interest, Desire (Conviction) en Action. Oftewel, begin nooit meteen over jezelf te vertellen, maar begin met wat de klant als vraag of probleem herkent. Trechter en trek de klant daarna als het ware door de site heen, om deze zonder teveel afleiding op de BUY NOW knop te laten klikken.
Simon Sinek bedacht als variant de ‘Gouden Cirkel’, bestaande uit de what, how en why vraag. Met deze circkel legt hij uit dat je vooral succesvol bent als je begint met de waarom-vraag en wat je voor je doelgroep wilt bereiken.
Bekijk daarom zeker dit filmpje. Hij illustreert het -overeenkomstige -principe met een aantal sprekende en inspirerende voorbeelden.
752 keer gelezen
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!