Jezelf etaleren

Deze foto’s van het nieuwe interieur van de winkel haalden in de jaren ’50 nog de Leeuwarder Courant. Dat waren nog eens tijden.
Een verhaal is belangrijk

Beeld is belangrijk
Maar nu terug naar die foto’s die de krant haalden… Mijn vader en opa hadden een goede neus voor het halen van publiciteit. Mijn vader had de beste advertentieteksten, maar ook aan de etalages besteedde hij veel zorg. Hij nam afscheid van de etaleur want etalages maken deed hij toch liever zelf. Ik zie me hem nog de overhemden en standaarden aangeven, terwijl hij met speciale etalagesloffen soepeltjes over de grond en langs de tijdelijk geblindeerde winkelramen kroop. Ik zag het plezier dat hij er in had. En hij kon met twee panden en zes grote ramen zijn lol op. Hij kreeg voor zijn etalages ook altijd de verdiende waardering, haalde er regelmatig de krant mee en trok er klanten mee zijn winkel in.
Uitbesteden is ook belangrijk

Dus: Doe waar je goed in bent en besteed uit waar je minder goed in bent. Of dat nu is voor je etalage, je boekhouding, teksten of het maken van je website. Je kunt niet alles zelf en voel je daar zeker niet minder om.
Maar je wilt wel gevonden worden
Het etaleren zit in mijn bloed. Maar ook iedere winkelier weet dat het niet voldoende is om alleen je deuren te openen, al dan niet met een mooie etalage. Je moet wel gevonden worden. Een goede vindbaarheid in Google is een van mijn specialiteiten. Laat me jouw verhaal vertellen en het zo terug laten vinden op pagina 1 van Google.
Misschien vind je dit ook interessant:
Meten is weten (it runs in the family)
1182 keer gelezen



Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!